2011. január 10., hétfő

39. hét

Ma kezdtük el a 39. hetet. Először január 17-ére írtak ki minket, majd a 12. hetes ultrahang alapján ezt módosították 22-re. Lehet tippelni, hogy mikor érkezik Nórika :)
Mi már nagyon várjuk. Minden készen áll a fogadására.

Így az utolsó hetekben itthon pihenek. Szerencsére jól érzem magam, így igyekszem minden házimunkát megcsinálni. Múlt héten rátaláltam egy nagyon klassz briós receptre, csak ajánlani tudom. Én lefeleztem a receptben írt mennyiségket, így 5 tökéletes méretű brióst kaptam. Kettőt még este kisütöttem. Hármat viszont betettem a hűtőbe és másnap reggel sütöttem ki őket. Tipp: ha hűtőbe tesszük őket, akkor a második kelesztést hagyjuk ki és a briósokat sütőpapírral bélelt tepsiben tegyük a hűtőbe. Elég őket egy fóliával letakarni. A reggeli sütéskor hideg sütőbe tegyük őket, ne előmelegítettbe.


Múlt csütörtökön Balázs egyik kollégájától kaptunk egy nagy dobozt, tele babaholmival. Főleg ruhák voltak benne. Hétvégén ezeket a pici ruhákat vettem rendbe. Kaptunk még egy kengurut (gyerekhordozót) és egy rugózós kisszéket is.

Felhívtam az itteni magyar nagykövetséget és erdeklődtem hogyan kell majd intézni a magyar állampolgárságot ill. az útlevelet Nórinak. Leírom, milyen tájékoztatást kaptam, hátha másoknak is hasznos ez az info.

A magyar állampolgársághoz a következőkre van szükség:
- az újszülött születési anyakönyvi kivonata, melyet az itteni hatóságok állítanak ki. Ebből egy eredeti példány kell, tehát ennek intézésekor érdemes egy plusz példányt kérni, mert másolatot nem fogad el a nagykövetség.
- a két szülő útlevele
- a szülők házassági anyakönvi kivonata
- hivatalos kérelem (nyomtatvány, melyet ott lehet kérni és kitölteni. Webről is letölthető, előre kitölthető, azonban ne írjuk alá előre, mert csak a nagykövetségen, az ügyintéző előtt aláírt példányt fogadják csak el)

Újszülött útleveléhez a következők kellenek:
- 3 db igazolványkép
- útlevélkérő lap (ezt a nagykövetségen lehet csak beszerezni)

Ha a két szülő legalább három éve Írországban él, amikor a baba megszületik, akkor ír útlevelet is lehet kérvényezni. Ezt a rendőrségen (Garda station) lehet elintézni, de azt nem tudom, hogy ott mit kérnek ennek az intézéséhez.

Február végén lesz három éve, hogy Írországban élünk, szóval nem kérhetjük még a babának az ír állampolgárságot.

Nincsenek megjegyzések: