2016. február 3., szerda

Első szülinapi party

Nórika idén már ötéves lett és most először szerveztünk neki szülinapi bulit. Sokáig gondolkodtam, hogy kiszervezzem-e a bulit, azaz egy játszóházban legyen megtartva, vagy itthon. Végül ez utóbbi mellet döntöttünk.



Egyrészt azért, mert az itteni ovis csoporttársak is mindig az otthonukban tartották és mindig jól sikerült a dolog. Másrészt úgy gondoltam, hogy Nóri jobban érezné magát a megszokott itthoni környezetében. És tényleg így is volt.

A party előtt két héttel osztottuk ki a meghívókat, amiket Nórival készítettünk. Én írtam rá a részleteket: melyik nap, hol lesz hánytól. Nórika pedig szülinapi matricákkal díszítette fel a kis papírokat. Nagyon cukik lettek. 8 gyereket hívtunk meg és úgy terveztük, hogy a szülők is maradhatnak. Mind a 8 meghívott el tudott jönni. Egy kislány kivételével az összesnek itt maradt egy-egy szülője. És egy kislánynak a 3 hónapos kisöccse is jött. Délután 3-tól volt meghirdetve a buli és az első vendégek szinte percre pontosan érkeztek, a többiek pedig 10-20 perccel később mind beszállingóztak.

Ennyien még pont kényelmesen elfértünk. A nappalit és az étkezőt egybenyitottuk (amúgy is ritkán szoktuk elszeparálni a két helységet) és így a gyerekek a nappaliban játszottak, mi szülők pedig az étkezőben teáztunk, kávéztunk, beszélgettünk. Csak néhány játékot hagytunk lent a gyerekeknek (babaházat, kis garázst, traktort, tűzoltóautót és babakocsit babával). Ennyi játék bőven elég is volt nekik.

Ezeken kívül két kis játékkal készültem a gyerekeknek. Az egyik ötletem az volt, hogy készítek mini muffinokat és ezeket majd feldíszíthetik a gyerekek krémekkel, cukorkákkal stb. De jobban meggondoltam a dolgot és ezt túl melósnak találtam, úgyhogy egy egyszerűbb verziót választottam. Gondoltam, hogy valakinek eszébe jutott már ennek a papíralapú változatát elkészíteni. Rákerestem a neten angolul ("make your own cupcake") és ezt a szuper nyomtatható játékot találtam. Két példányban nyomtattam ki, kivágtam, az egyes részeket külön tálkákba rakosgattam és mindnkinek adtam egy színes A4-es lapot összehajtva, erre ráragaszthatták az elkészült remekműveket. Ennyi épp elég lett, mert a legtöbben 2-3 cupcake-et is készítettek. Nagyon élvezték.


Csak egy kicsi asztalunk van, két kis székkel, de a gyerekek ügyesen megoldották: ketten ültek, ketten álltak az asztal mellett és így dolgoztak. Amikor végeztek, jött a következő csapat. És aki duplázni szeretett volna, még visszaült. Nem tolongtak, szépen kivárták a sorukat.
A másik feladat gumicukor-karkötő készítés volt. Szintén kis tálakba tettem karika formájú gumicukrokat, hogy könnyű legyen őket fűzni. Mindenki kapott egy-egy darab zsinórt, aminek a végére rákötöttem egy cukorkát (így a többi nem esett le fűzés közben). Amikor elkészültek, a csuklójukra kötöttem és aki szerette volna, lerághatta a finomságot és fűzhetett újat. Ennek is nagy sikere volt. Volt, aki még nyakláncot is fűzött magának.

Ezzel a két kis feladattal és a játékokkal jól elvoltak. Nem unatkoztak egy percet sem.

A tortát félidőben vágtuk fel, minden gyereknek és felnőttnek jutott egy-egy szelet. Nóri kérésének megfelelően idén eperotrát sütöttem.


A gyerekek közül néhányan csak beletúrtak (nem mindenkinek jött be a zselés torta). De a felnőtteknek nagyon ízlett és ami a legfontosabb, Nóri odavolt érte.


Délután 3-tól 5-ig volt meghirdetve a buli, de fél 6-ig maradt a vendégsereg. Szerintem ez annak a jele, hogy mindenki jól érezte magát. Nórikának nagyon tetszett az egész felhajtás. Andrisról már nem is beszélek... ő is nagyon élvezte. Mivel Balázs sokat segített, így nekem is volt időm leülni meginni egy teát és mindenkihez oda tudtam menni egy pár szót váltani.

Összességében sok munkával és előkészülettel járt a dolog, de maximálisan megérte, mert nagyon klassz kis délutánunk volt. Tartottam attól, hogy a gyerekek mennyire lesznek el és készültem még más játékokkal is. Pl. lehetett volna még toronyépítés papírpoharakból, vagy "seprű tánc", vagy kanálon tojással való egyensúlyozás (hungarocell tojásokkal), de ezekre nem volt szükség. Voltak még előkészítve filcollak, színezők, de ezek sem kerültek végül elő. Remélem jövőre az iskolában is jó társaság lesz majd és jövőre is szervezünk majd bulit!

Nincsenek megjegyzések: