2015. május 3., vasárnap

Nóri szösszenetek

Fényképnézegetés közben mondja: "Apa megörökítette rajtam a pillanatot. Elnyomta az álom a pocómat."

Meglátogattuk Balázst a munkahelyén. Kivételesen hullámosan hagytam a hajamat és Nóri meg is jegyezte, hogy milyen szép "fodros". Mikor megérkeztünk Balázshoz, ő is megjegyezte, hogy tök jól néz ki és hogy már rég volt így megcsinálva. Mire Nóri egyetértően kommentelte az eseményeket: "Bizony rég volt ilyen, akkor anya még fiatal volt."


"Gyere anya, sütöttem neked tortát! Van rajta eper, málna, csoki, benzin, sebtapasz és a tetején baracklekvár!"

Nóri: - Mit csinál a bácsi a TV-ben?
Anya: - Tornázik.
Nóri: - Dehogy, csak anyukák szoktak tornázni, bácsik nem!

Anya: - Farkaséhes vagyok! Te is Nóri?
Nóri: - Én csak nyusziéhes vagyok...

Máskor mondja: " Gorillaéhes vagyok!"

Hajnalban sokat sírdogált Andris. Felváltva járkáltunk vele, ringattuk mire nagy nehezen megnyugodott és visszaaludt. Nóri reggel felemlegeti a dolgot: "Andris fölébresztett engem. Százat kiáltott be a szobámba. 6-ig ültem az ágyamban, pedig farkasálmos voltam."

Oviból hazafele jövet meséli a nap történéseit: "Azt hittem, hogy Ruhama (ovistársa) ujja eleség... Meg akartam enni, meg akartam harapni. Bevettem a számba és így csináltam vele (mutatja, hogy bekapta és szopizta). És utána Ruhama leszopta a nyálamat."

Panaszkodik oviból hazafelé: "Én már bolhaéhes vagyok. A bolhák nagyon éhesek. Farkaséhesek!"

Anya: - Nóri nemsokára megérkeznek a vendégek. Majd köszönj nekik! Mondjad nekik, hogy 'Sziasztok!'
Nóri: - De a cica mindjárt elviszi a nyelvemet!

Oviból hazafelé panaszkodik, hogy éhes. Mondom neki, hogy nemsokára hazaérünk és otthon ebédelünk, mire ő: "De akkor hogy fogok csemegézni? Éhes vagyok! Megrágcsálom a telefonodat!"

Aztán máskor, ebéd közben felborítja véletlenül az egyik poharat: "Az egyik pohár kétségesen esett el."

Nóri: - Anya, hogy mondjuk, angolul, hogy kacsaláb?
Anya: - Nem tudom.
Nóri: - Szerintem duck leg... vagy ilyesmi.
(Sokszor fordítva veszi fel a cipőjét. Szoktuk neki mondani, hogy "kacsaláb"!)

Apa: - Kisütött a nap!
Nóri szeme felcsillan: - Mit sütött ki?!...

Nóri: - Apa! Hová mész?!
Apa: - Sehova.
Nóri: - Azt hittem Seattle-be vagy Londonba...

"Nagyon hideg volt, úgyhogy Anya rámadta az overákot. Az egy nagyon vastag naci. A legvastagabb!"

Anya: - Hétvégén majd sütünk fánkot.
Nóri: - Én majd zacher-fánkot kérek!

Nóri: - Anya! Észrevetted?
Anya: - Mit?
Nóri: - Azt, hogy bepaliztalak!

Léni vendégségben volt nálunk. Felpróbálja poénból Nóri fülvédőjét, mire Nóri: "Hát mondom hogy kinyúlasztod!"

"Apa! Csináljál majd nekem reggelire, ha felébredtem, estére régebben, majd tejet és műzlit!"

Nóri Weöres Sándort költ át: - Túl, túl messze túl, Nóri mosogat, Apa az úr.
Anya: - Miii? Nem Anya?
Nóri: - Nem. Anya a sofőr.

Nóri felemlegeti a nyaralást: - És lementünk a promenádra és Apával bementünk egy kis boltba.
Anya: - És mik voltak ott a boltban?
Nóri: - Sörök, borok, meg minden ivó valami.

Anya, nézd csak milyen csinos a gumimaci! Felvette a tütü-szoknyáját, a karkötőjét, a koronáját, a napszemcsijét és a békatalpát is! Hát nagyon csinos!

Nóri: - Mi lesz az ebéd?
Apa: - Shepherd's pie.
Nóri: - Ó...  és mi lesz holnap?

Anya: - Nincs itthon tej.
Nóri: - Akkor majd bele kell ugranunk a Supervalu-be.


Andris ismételgeti, hogy "Anya... anya". Mire Nóri megszólal: "Biztos ő is próbál felköszönteni." Mondta ezt ma, Anyák napján. A cukiság netovábbja!

Nincsenek megjegyzések: