2014. július 15., kedd

Andris 3 hónapos

Tegnap voltunk a védőnőnél (public health nurse) Andris 3 hónapos ellenőrzésén.
Nem írtam róla, de 10 hetesen is voltunk. Akkor kapta meg Andris a BCG oltást. Egy héttel később mentünk a háziorvoshoz a 2. havi oltásra.

Mindkét oltást nagyon jól tűrte Andris. Kicsit sírt, de hamar megvigasztalódott és nem volt semmi mellékhatása az oltásoknak.


Mikor a háziorvosunknál voltunk, kicsit kalandosra sikerült a dolog. Ugyanis épp megérkeztünk, amikor Nóri közölte, hogy kaki van. Bementünk a mosdóba, ott kicseréltem Nóri pelusát. Aztán visszamentünk a váróba és épp mielőtt sorra kerültünk volna, Andris is jól telerakta a pelusát. Annyira, hogy ki is folyt. Mivel az oltást a fenekébe kapta, le kellett vetkőztetni. Ekkor vettem észre, hogy a nagy pakolásban (mikor indultunk egyik táskámból a másikba átpakoltam és közben még a babakocsi aljából is rámoltam ki dolgokat) otthon hagytam a popsitörlőt. A doktornő nagyon készségesen ment és keresett nekem nedves kendőt a raktárban. Szóval gyermeket kicsomagoltam, próbáltam mindenhol megtörölni, majd a pucér kisbabámat magamhoz szorítottam - közben elmondtam egy imát, hogy ne most pisiljen a gyermek - és a dokinő beadta neki az oltást. A pisit megúsztam, de sikerült beletenyerelnem a szuri helyére, de nem foglalkoztam ezzel, mert Andris ordított. Gyorsan felöltöztettem és megnyugtattam és már mentünk is ki a váróba. Ott már Nóri is kezdett nyűgösködni és észrevettem hogy két percünk van leérni a kocsihoz, mert addig volt parkolójegyünk. Gyorsan összerámoltam mindent és lesiettünk a kocsihoz. Miközben berámoltam a gyerekeket a kocsiba, jött is a pakolóőr, úgyhogy jól tettük, hogy nem időztünk a dokinál. A volán mögé ülve vettem észre, hogy még a könyököm is szaros és a tenyerem véres. A tartalék vízzel (merthogy ilyen is van ám a kocsiban) megmosakodtam az út szélén és robogtunk haza.

De kanyarodjunk vissza a tegnapi vizsgálatra. Nem volt semmi különös. Megmérték Andriskát. 63 cm hosszú és 6415 g. A védőnő nem győzte dicsérni, hogy milyen szép baba. Persze tudom, hogy csak illemből mondta, de én akkor is el vagyok ájulva attól, hogy milyen szép kisbabát hoztunk össze :)



Andriska egyébként nemcsak gyönyörű, de nagyon jó baba is. Napközben sokat eljátszik a játékaival. Kitaláltam neki egy szuper kis játékot, amivel hanyatt fekve akár egy órát is elbíbelődik. Kaptunk Balázs anyukájáéktól egy játszószőnyeget, ehhez vettem az eurós boltban 1,5 EUR-ért egy hulahoppkarikát. Ezt kettévágtuk (jut eszembe, gondolkodtatok már azon, hogy mi csörög a karikákban? Én azt gondoltam, hogy apró golyók, de ennyire nem bonyolítják túl a dolgot: pár kavicsot tesznek bele). Szóval kettévágtam és erre aggattam mindenféle lógós játékot Andrisnak. Ha lesz időm, majd rögzítem is valahogyan a játszószönyegre, most egyelőre csak a sarokülőn használjuk és a rések közé dugom be. Andriska imádja nézni a színes, csörgő játékokat és a héten már meg is fogta őket és persze a lábával is szereti rugdosni.



A napjaink nagyon változóak. Andrisnak még mindig nincs fix napirendje. Nóri reggel fél 8 körül szokott ébredni. Andris van, hogy felébred hétkor, de sokszor csak nyolc körül ébred. Fogalmam sincs, hogy ez mitől függ, nem is érdekel, csak örülök, ha kicsit tovább alhatok :) Közösen reggelizünk, majd Balázs munkába megy. Andris általában 1,5-2 órát szokott ébren lenni, aztán alszik kb. 1 órát. Nóri ebéd után, 2 körül szokott aludni 2 órát. Ha szerencsém van, akkor a délutáni alvásuk egybeesik. Andrist este 8 körül szoktuk fürdetni és fél 9 - 9 között alszik el egy maratoni szoptatás után. Viszont tök rendes gyerek, mert alszik egy hosszabbat és 3-4 körül szokott ébredni. Ilyenkor eszik, majd alszik vissza reggelig. Múlt héten megébredt sokszor éjfél körül is és tegnap is többször felébredt enni, de remélem visszaállunk az egyszeri ébredésre.


Ha kimegyünk sétálni, jól elvan a babakocsiban, de csak addig, amíg az mozgásban van. Amint megállunk, sírásba kezd. Ez ugye - ha játszótérre megyünk - elég problémás, mert amint leparkolom a babakocsit, ő sír és ha kiveszem, akkor nem tudok Nórival játszani. Emiatt tervezzük is, hogy beszerzünk egy hordozókendőt.
Az autós babaüléssel hasonló a helyzet. Ha utazunk, nincs gond amíg megyünk, de jajj nekünk ha piros lámpához érünk.
Viszont ha álmos, simán elalszik a babakocsiban és az autósülésben is.

Egyébként nagyon jókedélyű baba. Rengeteget vigyorog, mosolyog. Tényleg csak akkor panaszkodik, ha oka van rá. És ma a nagy játék közben fel is kacagott. Egész pontosan gurgulázik nevetés közben. Hát nagyon cukker!


Nincsenek megjegyzések: